Wybierz jedną z kategorii

  • Autopromocja
  • Digital Marketing
  • Guerrilla Marketing
  • Internet
  • Marketing
  • Social Media
  • Viral
  • Z motyką na słońce, czyli odwaga w kreacji

    17.07.2013    |    Dawid Trzeciak    |    Digital Marketing    |    0 komentarz

    Często świetne i odważne pomysły kończą w śmietniku lub na zawsze zostają w archiwum agencji. Dlaczego tak się dzieje? Bo kreacja to bardzo subiektywna praca. Jednym się podoba, innym nie.

    Idąc z pomysłem do klienta, z którym wcześniej nie miało się do czynienia można po prostu nie trafić w gust. Niestety, o wygranych często decydują gusta. Co prawda, jeśli pomysł nie zawsze powala na kolana oceniajacego, a jest świetnie przedstawiony strategicznie ma szansę zrealizowania. Ale trzeba zawsze pamiętać, że to ludzie decydują, jakie pomysły wejdą do realizacji.

    Mając nawet super rewelacyjny pomysł, który może zmienić branżę lub kategorię możemy zostać wrzuceni do koszyka nie nadaję się.

    Dlaczego?

    1. Po pierwsze pomysł jest zbyt odważny, zawiera elementy kontrowersyjne i wcale nie musi to być seks (choć wcale tak nie musi być, ale takie sprawia pierwsze wrażenie).
    2. Po drugie ludzie, którzy decydują o wyborze nigdy nie przeprowadzili takiego pomysłu, więc lepiej wybrać coś bezpieczniejszego, coś sprawdzonego.
    3. Po trzecie mogą być instytucją, która zwyczajnie jest nudna, jak flaki z olejem i woli się nie wyróżniać. Woli robić swoje, systematycznie i może mniej dynamicznie, ale efektywnie.
    4. Po czwarte menedżerowie są często rozliczani z efektów, a nie wiadomo czy rewolucyjny pomysł wypali. Nie będzie efektów, to może być problem z pracą lub premią. Więc odważny pomysł zostawiamy sobie na inne czasy.
    5. Po piąte ludzie, którzy nie posiadają w sobie choć trochę odwagi nigdy nie zdecydują się na odważne pomysły.

    Dlatego jeśli uważacie, że w reklamie rzadko pojawiają się dobre i błyskotliwe pomysły, to popatrzcie na siebie i zadajcie sobie pytanie: Ile rewolucyjnych pomysłów wprowadziliście we własne życie? A reszty nie będę pisał.

     

    Ale teraz meritum tego postu (posta?). Polecam przejrzeć poniższą prezentację. Dowiecie się z niej w jaki sposób zwycięzcy tegorocznego Cannes Lions wcielali odważne idee i co z tego wynikło.  




    Komentarze

    Comments are closed.