Wybierz jedną z kategorii

  • Autopromocja
  • Digital Marketing
  • Guerrilla Marketing
  • Internet
  • Marketing
  • Social Media
  • Viral
  • #RoyalBaby w natarciu

    25.07.2013    |    Dawid Trzeciak    |    Digital Marketing    |    0 komentarz

    Co jakiś czas niektóre wydarzenia wypełniają wszystkie media. Są to zwykle wydarzenia doniosłe, wielkie rangą albo zupełnie dziwnie błahe z pozoru. Ostatnim takim wydarzeniem było pojawienie się na świecie królewskiego potomka Wielkiej Brytanii.

    Z racji, że mamy sezon ogórkowy zagadnienie to ogarnęło wszystkie media. Wiadomo również, że jeśli pojawia się gorący temat, to każdy chce się pod niego podłączyć. Marki również. Jednym wychodzi to lepiej innym gorzej.

    Odpowiednie wpasowanie się z kontentem w dane zdarzenie może przynieść dużo korzyści. Bo wiadomo, że wszyscy wokół mówią o danym wydarzeniu, więc pewnie nasza treść trafi w ich aktualne zainteresowania, a nasza marka zyska darmową reklamę. Z pozoru jest to bardzo łatwe, bo wystarczy się tylko podłączyć ze swoim komunikatem. Nic bardziej mylnego. Żeby zyskać odpowiednie publicity trzeba się jednak czymś wyróżnić, bo w końcu wszyscy mówią o tym samym. I faktycznie jest wiele pozytywnych przykładów, gdzie marka idealnie wpisała się w samo wydarzenie. Z drugiej strony jest cienka granica, gdzie można przesadzić lub wręcz zaszkodzić marce. Trzeba pamiętać, że nie każda marka musi poruszać tematy, o których trąbią media. Nie każdy temat pasuje kontekstowo do konkretnej marki. I co ważniejsze odbiorcy brandu nie koniecznie chcą widzieć, aby ich marka mówiła tylko o tym co jest w mediach.

    Trzeba pamiętać, że brak wyczucia dobrego smaku może zniechęcić wiele osób. Istotne dla tego typu informacji jest szybkość reakcji. Często takie niusy żyją kilka godzin, góra kilka dni. Próba włączenia się w kulminację wydarzenia wcale nie jest łatwe. Tzw „real time marketing” odgrywa co raz większą rolę w tworzeniu kontentu i zbyt późna reakcja może spowodować, że nie uda nam się osiągnąć zamierzonego efektu, a w zmian dostaniemy wczorajszy odgrzewany kotlet.

    Podsumowując. Nie każda marka musi nawiązywać do bieżących wydarzeń. Jeśli to robi zbyt często tzn, że nie ma własnego zdania, brak jej charakteru lub robią to nie odpowiedni ludzie. Marki powinny komunikować swoje wartości, produkty i usługi. Podkreślać je na każdym kroku. Oczywiście zasadne jest nawiązanie do bieżących wydarzeń, jeśli jest to odpowiednio dobrane kontekstowo. Jednak nic na siłę, bo może się skończyć mocnym i bolesnym faux pas.

    Poniżej trochę przykładów komunikatów marek, które podłączyły się pod wydarzenie narodzin królewskiego potomka UK #RoyalBaby. Sami oceńcie, które komunikaty są dobre i warte uwagi, a które nie.

    PS. Jeśli ktoś znajdzie coś ciekawego w temacie #RoyalBaby, a nie ma tego w tym wpisie proszę podesłać na email dawid[kropka]trzeciak[m.a.ł.p.a]gmail[kropka]pl. Miło by było, gdyby ktoś trafił na jakieś akcenty polskie.

     

    Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin1Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin2Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin3Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin4Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin5Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin6Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin7

    Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin8Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin9Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin10Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin11Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin12Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin13Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin14Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin15Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin16Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin17Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin18Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin19Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin20Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin21Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin22Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin23Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin24Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin25Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin26Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin27Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin28Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin29Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin30Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin31

    Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin33Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin34Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin35Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin36Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin37Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin38Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin39Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin40Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin41Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin42Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin43Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin44Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin45Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin46

    Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin47Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin48Royal-Baby-wyrozniajsielubzgin49



    Komentarze

    Comments are closed.