Wybierz jedną z kategorii

  • Autopromocja
  • Digital Marketing
  • Guerrilla Marketing
  • Internet
  • Marketing
  • Social Media
  • Viral
  • Porno promocja z dobrym smakiem

    17.09.2013    |    Dawid Trzeciak    |    Digital Marketing    |    0 komentarz

    Jeśli trafiłeś tutaj z nadzieją, że zobaczysz porno, to się nie zawiedziesz. Opowiem Ci historię, w której będą dmuchane lale, sadomaso, blond piękności i wiele innych erotycznych wątków. A wszystko to będzie podane z tak dobrym smakiem, że w efekcie będziesz wygłodniały.

    Otóż w Stanach Zjednoczonych powstał portal Eat24Hours, który umożliwia zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji. W sumie nic nowego, ponieważ takich serwisów już jest wiele i konkurencja jest silna.

    Jak każdy biznes serwis Eat24Hours, aby prężnie rozwijać się potrzebował klientów. Był tylko jeden kłopot. Otóż serwis nie posiadał zbytnio dużego budżetu na promocję. Fakt fundusze były, ale z pewnością nie wystarczyłyby na dużą kampanię reklamową. I co kluczowe, od powodzenia akcji marketingowej zależał dalszy los serwisu. Bo jeśli w odpowiednim czasie nie pojawią się klienci trzeba będzie zwijać graty i cały trud pójdzie na marne. Twórcy Eat24Hour musieli zatem znaleźć odpowiednią przewagę konkurencyjną, która pozwoli im przyciągnąć tłumy wygłodniałych internautów. Po analizie tego co jest dostępne i jakie efekty można osiągnąć postanowiono, że promocja odbędzie się na stronach porno. Bardzo odważny krok, ale jak się później okazało był strzałem w dziesiątkę.

    Kampanię podzielono na dwie części. Pierwszą były działania w mediach społecznościowych a uściślając na Twitterze. Twórcy Eat24Hours nie prowadzili samodzielnie działań, ale wykorzystali gwiazdy porno. Jak się okazuje, to właśnie one są jedne z najbardziej aktywnych użytkowniczek tego serwisu w USA. O Eat24Hours pisały takie gwiazdy jak Tera Patrick, Daisy Lynn, Andy San Dimas i Tara Lynn Foxx. Zobaczcie sami:

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.plEat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl2Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl3Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl4Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl5Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl6

    Drugą częścią porno promocji była kampania display na najbardziej popularnych stronach porno. Na ten krok zdecydowano się, ponieważ aż 40 milionów Amerkanów co miesiąc regularnie odwiedza serwisy erotyczne. W dodatku po analizie ile kosztowałaby podobna kampania na Facebooku, Twitterze i w Google strony porno wydawały się rajem. Co więcej z analizy dowiedziano się, że zaledwie 1% reklam na stronach prono nie dotyczy tego tematu. Zatem było o co walczyć, bo pojawiając się z zupełnie innym tematem można stosunkowo łatwo uzyskać uwagę odwiedzających.

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl7

    Strony porno, to bardzo specyficzna przestrzeń i wymaga odpowiedniego podejścia. W końcu takie miejsca odwiedza się w konkretnym celu. Dlatego kreacje musiały zostać odpowiednio przygotowane, aby nie były kolokwialnie mówiąc wsadzone tam od czapy. Postanowiono posłużyć się żartem i odpowiednimi skojarzeniami, aby wywołać zainteresowanie. Kreacje zostały faktycznie przygotowane ze smakiem dzięki czemu osiągnięto bardzo dobre rezultaty.

    W końcu w czasie oglądania zdjęć i filmów warto też coś zjeść. Takie połączenie musiało zadziałać. I zadziałało.

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl8

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl9

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl10

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl11

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl12

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl13

    A dalej akcja potoczyła się zgodnie z kulą śniegową. Internauci szybko zauważyli działania Eat24Hours i akcja przeniosła się poza strony porno.

    Eat24Hours-porn-wyrozniajsielubzgin.pl14

    Podsumowując. Twórcy serwisu Eat24Hours nie poddali się i odrobili lekcje a w efekcie nie wystraszyli się podjąć odważnych kroków. Dla wielu reklamodawców byłoby nie do pomyślenia, aby umieśćić swój przekaz reklamowy w takim miejscu. Co prawda nie każdy produkt pasuje do takiej tematyki. Ale w końcu ludzie oglądający porno, to przecież normalni konsumenci dokonujący zakupów, chodzący do restauracji czy kina. Na co dzień nie różnią się od innych. Takie podejście okazało się sukcesem na tyle dużym, że serwis Eat24Hours wcale nie ma zamiaru poprzestać na jednej kampanii. Założyciele Eat24Hours doszli do wniosku, że to raj z niezwykle wysokimi wskaźnikami CTR. Przez to, że podzieli się swoim case`em z pewnością znajdą swoich naśladowców, jednak dzięki swojej nowatorskiej postawie na pewno na długo pozostaną w pamięci wielu internautów. Dlatego warto szukać niszy i targetować swój przekaz w miejscach, gdzie on ma największe szanse powodzenia.

    Ps. Eat24Hours, to idealne miejsce dla mężczyzny, który lubi dobre jedzenie i filmy porno. Czy nie mam racji? ;)

    Jeśli chcecie bardziej zgłębić tajniki pracy Eat24Hours zapraszam do źródła.

     



    Komentarze

    Comments are closed.