Wybierz jedną z kategorii

  • Autopromocja
  • Digital Marketing
  • Guerrilla Marketing
  • Internet
  • Marketing
  • Social Media
  • Viral
  • Instakcja, czyli marketing motoryzacyjny na Instagramie

    6.08.2013    |    Dawid Trzeciak    |    Digital Marketing    |    0 komentarz

    Kiedy Instagram w Polsce zaczyna zdobywać dopiero popularność, na zachodzie jest to już bardzo znaczący kanał komunikacji dla marek. Początkowo Instagram służył, jako fajny bajer oraz narzędzie świetnie dokumentujące nasze codzienne życie . Z czasem, gdy użytkowników przybywało pojawiły się na nim marki modowe i lifestyle`owe co było strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że to medium doskonale spełnia się w komunikacji marek.

    W ślad za tym podążyły inne marki z zupełnie innych branż. W ostatnim czasie na Instagramie pojawiły się dwie świetne kampanie realizowane przez marki motoryzacyjne, tj. Mercedesa i Lexusa.

    LexusInstaFilm-wyrozniajsielubzgin

    Najpierw o Lexusie. W nowatorski sposób wykorzystali potencjał społeczności Instagramu. Do promocji swojego nowego modelu w USA Lexusa IS zaprosili 212 Instagramowiczów (o matko jak to brzmi!) do realizacji nowej reklamy LexusInstaFilm. Każdy uczestnik zabawy musiał wykonać jedną fotkę wg wcześniej ustalonego scenariusza, tak aby powstała pewna historia. W sumie wykonano 360 zdjęć, a efekt możecie zobaczyć na poniższym filmie.

    Mercedes również postanowił wykorzystać ten kanał komunikacji do promocji swojego nowego modelu Mercedesa CLA. Jednak w tej kampanii użyto większej marchewki.

    MERCEDES-BENZ USA CHALLENGES INSTAGRAMMERS TO TAKE THE WHEEL

    Mercedes do akcji Take the Wheel zaprosił do zabawy 5 wpływowych Instagramowiczów (jakoś to słowo ciężko mi przechodzi przez usta) z USA, których zadaniem będzie jeżdżenie po wybranych trasach Stanów Zjednoczonych przez pięć kolejnych dni. Oczywiście dokumentacja całej przygody w postaci zdjęć i filmików (niedawno udostępnionej opcji na Instagramie) pojawi się na profilach wybranych osób. Osoba, która zbierze najwięcej lajków otrzyma nowiutkiego Mercedesa CLA.

    Nie zapomniano oczywiście o osobach, które będą śledzić profile wybranych Instagramiczów. Każdy ze śledzących może zostać 6 uczestnikiem gry. Wystarczy spiąć swoje konto na instagramie ze stroną clatakethewheel.com i wykonać unikatowe zdjęcie nowego CLA. O tym kto zostanie tym szóstym zdecyduje właśnie 5 wpływowych Instagramowiczów, a nagrodą będzie udział w akcji oraz możliwość jeżdżenia nowym Mercedesem przez kolejne 3 lata.

    Zapowiedź akcji poniżej.

    Jak widać Instagram może być świetnym źródłem komunikacji z konsumentami. Dzięki obrazom w postaci zdjęć i wideo można przekazać unikalne emocje. Biorąc pod uwagę, że w kampanii wzięli uczestnicy społeczności podnosi jej rangę. Za sprawą użytkowników zaangażowanych w akcje przekaz nabiera nowego wymiaru. Dzięki temu można zobaczyć wiele historii na temat produktu opowiedzianych w zupełnie odmienny sposób (inny niż oficjalny, więc bardziej wartościowy). Co więcej sami konsumenci stają się w tym przypadku nie tylko ambasadorami marki, ale i jej kreatorami. Od tego „co i w jaki sposób” przedstawią uczestnicy zabawy będzie zależeć opinia o wspomnianych samochodach przez inne osoby. Obie akcje miały raczej pozytywny wydźwięk, więc i głos o nowych samochodach powinien być wartościowy dla przyszłych potencjalnych nabywców.



    Komentarze

    Comments are closed.