Dumb Ways to Die
15.07.2013 | Dawid Trzeciak | Digital Marketing | 0 komentarz
„Dumb Ways to Die” to australijska kampania, która zrobiła ogromne wrażenie na jurorach Cannes Lions. Kampania zdobyła aż 5 Grand Prix (w kategoriach: PR, Promocja i Aktywacja, Radio, Film, Kampania Zintegrowana) na festiwalu w Cannes. Żadna inna kampania nie otrzymała tylu nagród. Taki wynik robi wrażenie. Zatem przyjrzyjmy się o co w niej chodziło.
Głównym hasłem kampanii było bezpieczeństwo. Jednak nadrzędnym celem było dotarcie do osób, które bagatelizują problem nie przestrzegając żadnych zasad i powodując przez to głupie wypadki. Kołem zamachowym kampanii był film wrzucony w serwisie Youtube, który osiągnął zawrotne wyniki ponad 50 mln wyświetleń.
Dla niewtajemniczonych jest nawet wersja polska.
Kampania stała się hitem. Pojawiła się we wszystkich mediach i co najważniejsze przyczyniła się do zmniejszenia o 30% ilość wypadków w australijskim metrze.
Pełne Case Study poniżej.
Komentarze